Friday, May 08, 2015

គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា និងគណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ប្រកាសប្តេជ្ញាអនុវត្តវប្បធម៌សន្ទនា ឲ្យមានប្រសិទ្ធិភាព


យោង​តាមសេចក្តីថ្លែង​ការណ៍រួម រវាង​គណបក្ស​ប្រជាជនកម្ពុជា និង​គណបក្ស​សង្គ្រោះជាតិ ចេញ​ថ្ងៃទី៨ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០១៥នេះ ដែល​ចុះហត្ថ​លេខា​ដោយ សម្តេច​តេជោ ហ៊ុន សែន អនុប្រធានគណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា និងឯកឧត្តម សម រង្ស៊ី ប្រធាន​គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ បានបញ្ជាក់ថា ភាគីទាំងពីរ បានប្តេជ្ញា​បន្តអនុវត្ត​វប្បធម៌សន្ទនា​រួមគ្នា​រវាង​គណបក្សនយោបាយ​ធំៗទាំង​ពីរ ឲ្យមានប្រសិទ្ធ​ភាព។
នៅក្នុងសេចក្តី​ថ្លែង​ការណ៍រួម​ដដែល​នេះ ក៏បាន​លើក​ឡើងថា ដោយ​យោង​តាមស្មារតី​នៃកិច្ច​ព្រមព្រៀង ថ្ងៃទី ២២ ខែកក្ដដា ឆ្នាំ២០១៤ រវាង​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា និងគណបក្ស​សង្គ្រោះជាតិ និង​ដើម្បី​លើក​កម្ពស់​ការអនុវត្តន៍​លទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យ សេរី ពហុបក្ស ឲ្យ​កាន់​តែប្រសើរ​ឡើង គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា ដែលដឹក​នាំរាជ​រដ្ឋាភិបាល និងគណបក្ស​សង្គ្រោះជាតិ ដែលនៅ​ក្រៅ​រាជរដ្ឋាភិបាល សំរេច​អនុវត្ត​នូវវប្បធម៌​សន្ទនា ដោយ​រក្សាភាព​ស្មោះត្រង់​ជា​មួយគ្នា យក​ធ្វើ​ជាមូលដ្ឋាន​ក្នុង​ការពិភាក្សា​ដោះស្រាយ​បញ្ហាជាតិ និងសង្គម​ដោយ​សន្តិ​វិធី។
ចៀស​វាង​ឲ្យខាង​តែបាន នូវ​ការញុះញុង ការលាប​ពណ៌​គ្នា ការប្រើពាក្យ​អសុរោះ និងការ​ជេរប្រមាថ ពិសេស​ត្រូវ​លុប​បំបាត់​ចោល​នូវ​ផ្នត់​គំនិត​នៃ​ការគុំ​គួន សង​សឹក​គ្នា បាន​សេចក្តី​ថា ត្រូវបញ្ចប់​នូវ​នយោបាយ ទឹក​ឡើង​ត្រី​ស៊ីស្រមោច ទឹក​ហោចស្រមោច​ស៊ី​ត្រី​៕

អត្ថបទ៖ ច័ន្ទ ទេវី

សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មាន របស់ក្រសួងរ៉ែ និងថាមពល ស្តីពីការផ្តល់​អាជ្ញាបណ្ណ​បូមខ្សាច់​ឲ្យកំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ


សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មាន របស់អគ្គ​លេខាធិការ​ដ្ឋាន ​រដ្ឋសភា ​ស្តីពីការ​អញ្ចើញ​មក​បំពេញ​ទ​​ស្សន​កិច្ច​ជាផ្លូវការ ​របស់​គណៈ​ប្រតិភូជាន់​ខ្ពស់​រដ្ឋសភា​ នៃសាធារណរដ្ឋ​កូរ៉េ និងជាមិត្តភាព នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពូជា


OPINION “The Culture of Dialogue”: It will be the same success as the Win-Win strategy.


The Cambodian people in general benefit from the “culture of dialogue” between Samdech Techo Hun Sen, the leader of the Cambodian People’s Party (CPP) and Prime Minister of the Royal Government of Cambodia on one side and on the other side, Mr. Sam Rainsy, the leader of the Cambodia National Rescue Party (CNRP), and the minority leader at the National Assembly. Being the head of their respective political party, the duo is equal in status. Taking into consideration their respective position in the powers of the government one compliments the other, without being overshadowed by the other. Constitutional and legal scholars who have luckily found their heavenly comfort inside their ivory tower have remained silent weeks and probably months and probably years. Only Cambodian political analysts have sorted out this model of the Cambodian “culture of dialogue,” pointing as usual to the positive and negative sides of the case. Yet the main actors are optimistic and vowed to uphold the new culture.

Samdech Techo Hun Sen associated the “culture of dialogue” to his win-win strategy, “unique in the whole wide world,” as Samdech Techo has stated and he is very confident that the “culture of dialogue,” as the way he understands it, will be another success of his era. Mr. Sam Rainsy, on the other hand, stated publicly to his followers that he will uphold the “culture of dialogue,” the way he understands it, as a mean of solving current social issues. Samdech Techo casts a political wide net, while Mr. Sam Rainsy focuses on social issues.

The Hun Sen-Sam Rainsy Culture of Dialogue (HSRCD), even though unknown to the public in general as on which basis it was built, will manifest itself into words and actions revealing to the eyes of the public who is doing what. That is how the public benefit from the HSRCD.

08 May 2015
Prof. Pen Ngoeun, Advisor
University of Puthisastra, Phnom Pehn, Cambodia
   

ទស្សនៈ « វប្បធម៌សន្ទនា » ៖ នឹងមានជោគជ័យដូចគ្នានឹងយុទ្ធសាស្រ្តឈ្នះ-ឈ្នះ


ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា​ទូទៅ ជាអ្នក​ទទួល​ផល​ប្រយោជន៍ពី វប្បធម៌​សន្ទនា រវាងសម្តេច​តេជោ ហ៊ុន សែន មេ​ដឹកនាំនៃ​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា (CPP) និង​ជានាយករដ្ឋ​មន្រ្តីនៃ​រាជរដ្ឋា​ភិបាល កម្ពុជា​ជាមួយ​លោក សម រង្ស៊ី ប្រធាន​គណបក្ស​សង្រ្គោះជាតិ (CNRP) និងជាមេដឹក​នាំសម្លេង ភាគ​តិច​នៅក្នុងរដ្ឋសភា។

ក្នុងនាម​ជា​មេដឹក​នាំ​បក្សនយោបាយ​របស់​ខ្លួន​មេ​ដឹក​នាំទាំង​ពីរមាន​ឋានៈ​ស្មើគ្នា​។និយាយ​អំពីមុខ​តំណែង​រៀងៗ​ខ្លួន​នៅក្នុង​អំណាច​ដឹកនាំ​ជាតិវិញ​ភាគីម្ខាង​បំពេញ​បន្ថែម​ទៅលើ​ភាគីម្ខាង​ទៀតដោយ​គ្មាន​ភាគី​ណាគ្រប​ទៅលើភាគី​ណា​ទេ។ បណ្ឌិត​ខាងរដ្ឋធម្មនុញ្ញ​និង​ខាង​ច្បាប់ ដែល​មាន សេចក្តី​សុខក្សេមក្សាន្ត​នៅក្នុងវិមាន​ភ្លុក​របស់​ខ្លួន បាន​នៅស្ងៀមស្ងាត់​រយៈ​ពេល​រាប់​សប្តាហ៍ ប្រហែល​ជារាប់ខែ​ហើយ​ក៏ប្រហែល​ជារាប់​ឆ្នាំ​ទៀត​ផង។ មាន​តែអ្នក​វិភាគ​នយោបាយ​ជាតិ​កម្ពុជា ប៉ុណ្ណោះ​ទេដែល​បាន​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ពិចារណាទៅ​លើ​គំរូនៃ វប្បធម៌សន្ទនា របស់​កម្ពុជា​ដែល ដូច​សព្វ​ដង គឺនិយាយ​អំពី​ចំណុច​វិជ្ជមាន​និង​អវិជ្ជមាន​នៃវប្បធម៌​នេះតាម​ការយល់​ឃើញ​រៀងៗ ខ្លួន។ ប៉ុន្តែ​តួអង្គ​ចម្បង​សុទ្ធតែមាន​សុទិដ្ឋិនិយម​ព្រម​ទាំង​សន្យា​ថារក្សាវប្បធម៌​ថ្មី​នេះ​ឲ្យ​បាន​គង់​វង់។

សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានភ្ជាប់​« វប្បធម៌សន្ទនា »នេះទៅនឹង​យុទ្ធសាស្រ្ត ឈ្នះ-ឈ្នះ របស់​លោក​ដែល «មាន​តែ​មួយ​គ្មាន​ពីរនៅ​លើពិភពលោក »ដូច​ដែល​សម្តេចតេជោ​បាន​ថ្លែង​និង មាន​ជំនឿ​ចិត្ត​យ៉ាង​ខ្លាំង​ថា «វប្បធម៌សន្ទនា» នេះតាម​ដែលលោក​យល់​ឃើញ​នោះ នឹង​ក្លាយ​ទៅ ជាជោគជ័យ​មួយ​ទៀត​នៅក្នុង​សម័យកាល​របស់​លោក។ ចំពោះ​លោក សម រង្ស៊ី វិញ​លោក​បាន ថ្លែង​ជាសាធារណៈទៅ​កាន់​អ្នក​គាំទ្រលោក​ថាលោក​នឹងរក្សា «វប្បធម៌សន្ទនា» នេះ​ហើយ​តាម ដែល​លោកយល់​ឃើញ​វប្បធម៌សន្ទនាគឺ​ជាមធ្យោបាយ​មួយក្នុង​ការដោះ​ស្រាយបញ្ហា​សង្គម​បច្ចុប្បន្ន​។សម្តេចតេ​ជោបង់​សំណាញ់​នយោបាយ​ដ៏ធំមួយ​ចំណែក​លោក សម រង្ស៊ី ផ្តោត​លើបញ្ហា សង្គម។

វប្បធម៌សន្ទនា  ហ៊ុន  សែន  សម  រង្ស៊ី» ទោះបី​សាធារណៈជន​ទូ​ទៅមិន​បាន​ដឹង​ថា បាន​កសាង លើមូលដ្ឋាន អ្វី​ក៏ដោយ​តែ «វប្បធម៌សន្ទនា»នេះនឹង​បង្ហាញ​រូបរាង​ច្បាស់​លាស់​តាមរយៈ ពាក្យ​សំដី និង​សកម្មភាព​ដែល​នឹង​សំដែង​ចេញ​នៅចំពោះ​មុខ​សាធារណជន ថាតើ​អ្នក​ណាកំពុង​ធ្វើ​អ្វី​ខ្លះ។ នោះ​គឺជាផល​ប្រយោជន៍​ដ៍ធំដែលសាធារណជន​នឹង​ទទួល​បាន​ពី «វប្បធម៌សន្ទនា ហ៊ុន សែន - សម រង្ស៊ី»

ថ្ងៃទី០៨ ខែ ឧសភា ឆ្នាំ២០១៥

សាស្រ្តាចារ្យ​ ប៉ែន ងឿន ទីប្រឹក្សា

សាកលវិទ្យាល័យពុទ្ធិសាស្ត្រ ភ្នំពេញ កម្ពុជា

សេចក្តីថ្លែងការណ៍រួម រវាងគណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា និងគណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ស្តីពីការប្តេជ្ញាអនុវត្តវប្បធម៌សន្ទនាឲ្យមានប្រសិទ្ធិភាព